1e dag hier - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van David Swinkels - WaarBenJij.nu 1e dag hier - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van David Swinkels - WaarBenJij.nu

1e dag hier

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

23 Oktober 2012 | Bonaire, Sint-Eustatius

Hey allemaal!
Gisteravond ben ik hier veilig en wel aangekomen. Ze waren met 3 man van SECAR gekomen om me op te halen: Ruud, Joost en Andy. 2 Nederlanders en een Canadees, ze zijn wel allemaal rond de 30. Ik had geluk, dat me baggage ook met het vliegtuig mee was gekomen, want Ruud had ook gezegd dat de baggage met een vol vliegtuig vaak een vlucht later pas zou komen. Dus ik had eerst nog een beetje spanning of me koffer er nog wel bijzat, maar hij zat er bij.

Daarna kwam ik bij het SECAR huis, waar ook 4 "marinebiologen" logeerden. Die zijn ook rond mijn leeftijd, dat is wel gezellig. Toen gingen we eten. Eerst een wrap van paprika en guacomole, die wel redelijk pittig was, maar heb hem toch opgegeten en daarna nog een rijstmaaltijd met kip en groenten. Ondertussen ook een presidente gedronken. Dat is bier, maar er staat niet op dat het alcohol is. Toen gingen de marines nog een filmpje kijken en heb toen gezellig mee zitten kijken. Daarna snel me bed en kamert klaar gemaakt en toen kon in na een lange dag van reizen een goede nachtrust pakken.

De volgende ochtend werd ik al om 6 uur wakker door de jetlag. Joost had al gezegd, dat dat waarschijnlijk zou gebeuren, maar ik zei dat ik wel door zou slapen. Niet dus ;) Daarna om 8 uur muesli zitten eten en toen gingen we al snel op pad. SECAR heeft een mooie grote jeep, waar we met zijn 4en en alle equipment inpasten. Toen hebben we de hele dag aan een project met slavengraven zitten werken. Deze waren opengekomen door een tropische storm van afgelopen week en moesten dus geconserveerd worden. Maar ik ga nu nog even zwemmen in de zee en zal de foto's vnv of morgen nog uploaden.

Gr.

David

  • 23 Oktober 2012 - 22:22

    Daniel:

    gaaf man! klinkt echt heel relaxt daar, en dan te bedenken dat ik hier naar school te moet.. veel plezier! ben benieuwd naar de foto´s!


  • 23 Oktober 2012 - 22:32

    Daniel (en Mama):

    kan je eigenlijk al een beetje met die jongens opschieten? zijn het een beetje relaxe kerels?
    hoe is het water daar trouwens? lekker warm? of toch nog wel koud..
    ben je meteen met die duikinstructeur het water in geweest?

    mama:
    ik vind het leuk om een berichtje van je te lezen!
    goed gedaan david, mama is trots op je! ga zo door.
    fijn dat je tijd maakt voor een berichtje, ik ben benieuwd naar de foto's (ik kan bijna niet wachten).
    fijn dat alles goed gaat met david

    groetjes,
    mama en natuurlijk ook van papa

    ps.
    zal ik nog muesli opsturen? ha ha ha

  • 23 Oktober 2012 - 22:57

    Lianne:

    Klinkt goed David! Succes daar, geniet ervan!

  • 24 Oktober 2012 - 00:29

    Mattheus :

    Nice man! Ga je daar nog veel leren eten haha. Cool ook dat je meteen aan de slag kan!

  • 24 Oktober 2012 - 01:08

    Erik:

    Hee

    Ik ben blij om te lezen dat je veilig aangekomen bent.

    Heel veel plezier daar en veel succes met alle avonturen die je er gaat beleven. Probeer ook af en toe te genieten!!!!!!!


    Groetjes uit Nederland.

  • 24 Oktober 2012 - 13:50

    Oma En Papa:

    Oma: hartelijke groeten en veel succes met het onderzoek.
    Pa: Zo te lezen gaat het helemaal goed daar: Vertrouwd en nieuw eten (misschien kom je wel zwaarder terug zegt oma). Meteen meehelpen met een projekt. Leuke dingen doen met je huisgenoten. Vannacht wel goed kunnen slapen ? Geen snurkers op je kamer?
    Ik zie al uit naar je volgende bericht, en foto's natuurlijk, als je er tijd voor hebt.

  • 24 Oktober 2012 - 20:21

    Lisa (nicht) & Frank:

    Eey David,

    Wow, je bent veilig de grote oceaan overgevlogen! Laat het avontuur maar beginnen!
    Maak er een ontzettend mooie tijd van, eenmaal terug zul je nog vaak herinnerd blijven aan deze stap die JIJ gewaagd hebt! Wij vinden het dapper en stoer dat je je droom achterna gaat. Have fun!

    Groetjes van ons!

  • 25 Oktober 2012 - 13:54

    Tante Annet:

    Hoi David,

    Je bent dus niet op een onbewoond eiland terecht gekomen.
    En nu op zoek naar de oude munten en andere kostbare spullen.
    Maar ontspanning is ook belangrijk.
    Hoelang is een werkdag ? en hoeveel dagen in de week ?
    Hoeveel uur tijd verschil is er met Nederland ?
    Succes met het eten koken, je appartement opruimen enz.

    groetjes vanuit Someren


  • 26 Oktober 2012 - 18:07

    Vincent :

    David,
    Succes met je archeologische reis!
    We houden je in de gaten...
    dikke kus Sophie en Vincent

  • 27 Oktober 2012 - 10:02

    Victor:

    Hey Dave!

    Ben benieuwd hoe het ondertussen met je gaat. Alweer bijna een week voorbij, gaat snel!

    Hoop snel een nieuw berichtje te lezen en wat foto's van je leventje daar te zien!

    Gr Vic

  • 28 Oktober 2012 - 17:14

    Michael En Gert:

    Hey David,

    Veel succes en plezier daar met je nieuwe uitdaging!

    groetjes vanuit Helden

  • 28 Oktober 2012 - 19:15

    Olof:

    Hi David,

    Hoe is het daar man? Ik was Mattheus tegengekomen in Eindhoven en hij zei dat je naar St Eustasius was vertrokken. Wat voor archeologische zaken ga je zoeken? Hoe lang blijf je? In ieder geval heel gaaf dat je dit doet. David is going places in life :)

    Heel veel plezier daar en veel schrijven he, ik volg je!

    Groetjes,

    Olof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Sint-Eustatius

Asten - Sint Eustatius

Archeologische fieldtrip op een eiland, waar veel geschiedenis in de bodem te vinden is.

Recente Reisverslagen:

23 December 2012

7/8/9e week

06 December 2012

5e/6e week

21 November 2012

4e week

11 November 2012

3e week

11 November 2012

2e week
David

Ik ben 2 maanden naar Statia als vrijwilliger voor een archeologisch project.

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 8566

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Familietrip Maleisie

22 Oktober 2012 - 21 December 2012

Asten - Sint Eustatius

Landen bezocht: